10 noiembrie 2009

Copy/Paste... deci iegzist...







Ştim cu toţii cum e... tot timpul se găsesc intelighenţi care cu copy/paste devin rapid autori de vorbe luate de-a gata de pe cine ştie unde... Problema nu ar fi asta... mai zic unii că din cărţi se fac cărţile, da' măcar atâta obraz să ai să aminteşti sursa pe care ai folosit-o. Ce să faci? O fi prea mult pentru unii...
Să mă explic: recent, am primit un comentariu la un articol scris de mine, pe blogul unde buchisesc scrisul cu lumina, despre Johann Pachelbel şi al său Canon; eram rugat în acel comentariu să mai adaug dacă pot şi alte piese ale compozitorului. Căutând prima dată în biblioteca muzicală proprie, nu am găsit piesele respective şi am decis să intru pe net. La un moment dat, ce să vezi...? Pe un blog, găsesc un articol dedicat compozitorului german, dar care, la o fugară lectură pe diagonală, semăna izbitor din punctul de vedere al structurii şi al formulărilor cu materialul scris de... mine. Ce mai... luat cu copy/paste...
Nu fac aici apologia plagiatului din punctul de vedere al celui care ar deţine adevărul universal şi ultim... în articolul redactat de mine, nu am făcut mai mult decât să adun informaţii şi să traduc unele materiale, dar măcar am trecut sub formă de linkuri din loc în loc, să se vadă că nu eu am creat acele informaţii; nu revoluţionez eu istoria muzicii universale... şi asta am mai spus-o în alte cuvinte şi la începutul articolului în cauză...
Ce pot să fac decât să-i bat obrazul (virtual) blogăriţei plagiatoare care-şi spune Yandira şi pe al cărei blog plin de citate, ziceri ale zilei şi vorbe înţelepte împănate la discreţie cu versete biblice, am găsit furăciunea asta (precis or mai fi şi altele)...
Deh... la aşa un blog model, care nu are nici măcar o adresă e-mail de contact la profil sau măcar să aibă activate comentariile... ce să faci? Nu de alta, mi-e prea lehamite să dau click pe butonul de report abuse; voiam doar să îi mulţumesc blogăriţei plagiatoare creştine că i-a plăcut ce şi cum am scris şi că mă promovează incognito...
Pentru unii, citatele nu mai au nevoie de semnele alea de puctuaţie idioate - " " - da' poate aşa îi învaţă conducătorii spirituali pe ăştia care se cred mai creştini decât creştinii... (deduc asta din citatele biblice şi versetele cu care îşi mobilează blogul plagiator...)
Mai multe nu poci pentru ca să zic nici eu...
Vorbele ei... (o fi şi ăsta un citat luat de pe cine ştie unde, tot fără " ") Mda... e greu să fii perfect...
Normal că e greu, dar după atâta Ctrl+C şi Ctrl+V ajungi la stadiul în care să te autocaracterizezi ca fiind ... "o combinaţie de multe lucruri ... şi ştiţi care e cea mai faină treabă? i like myself"...
Yandira, draghe... soro... oricine şi oriunde ai fi tu... Jesus loves you! Şi tu ştii asta...


later edit: se pare că această compilaţie de informaţii, traducerea şi adaptarea făcute de mine au un asemenea succes, încât febra copy/paste a ajuns şi aici... hai că începe să-mi placă... mă simt chiar mândru de mine... :))
Îneca-v-aţi, copy/paste-iştilor, cu ghilimelele pe care aţi uitat ca prin farmec să le puneţi acolo unde ar fi trebuit...

alt later edit: mi s-a comunicat în cască şi în urechea muzicală că a dispărut subit şi blogul plagiatoarei Yandira şi profilul ei de pe toateblogurile.ro... eu i-am spus că cineva acolo sus o iubeşte...
încă un alt later edit: şi iubitorii de muzică clasică, operă (şi furăciuni) de pe Netlog au înregistrat o grea pierdere de text (cel pe care l-au copiat cu neruşinare).

Un comentariu:

Octavian-Andrei Brezean spunea...

autocaracterizarile de genul nu sunt nimic mai mult decat produsul blazat al unei lipse acerbe de ocupatie, stil si personalitate.

yandira ai respectul nostru

doamne ajuta!